Zon zee strand en party! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joell Jannink - WaarBenJij.nu Zon zee strand en party! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joell Jannink - WaarBenJij.nu

Zon zee strand en party!

Door: Joell

Blijf op de hoogte en volg Joell

24 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

Hoi lieve (witte) mensen daaro,

Ok, de laatste weken heb ik continu tegen mezelf moeten zeggen; nu maak je een waar ben jij aan, maar helaas kon en wilde ik dit niet nastreven doordat ik zooooooooooveel andere dingen ben gaan doen. Nu, na 1 maand dat ik hier al zit, moet het echt van mezelf. Ik ben eerder vrij van stage.. dus dit is DE kans.

Afgelopen zondag 4 weken geleden stond ik op Schiphol met tranen toen ik werd uitgezwaaid door mijn lieve familie en vriendinnetjes doordat ik bedacht dat het nu echt voor het ''echie'' is, maar ondanks de tranen, er KEI veel zin aan had. Fijn idee dat je samen gaat en helemaal leuk met wie ik deze reis kan delen; Ester, klasgenoot en tevens vriendinnetje van mij.

Van de kou, die jullie op dit moment nog steeds ervaren, naar hemelse ZON. Halleluja! De reis verliep goed. We vlogen 12uur en hadden een tussenstop in Sint Maarten. Zijn jullie daar al eens geweest? Wow, wat een geweldige landing hebben we daar gemaakt vlak bij het strand. HEMELS! We bedachten ons; als dit Sint Maarten is? Wat brengt Curaçao ons dan?! Nou ik kan je zeggen dat het vliegveld van Curaçao; Hato, 10000 x minder mooi was dan Sint Maarten maar, nadat we werden opgehaald door onze buren en de weken voorbij vlogen heeft Curaçao dat nu al miljoenen keer goed gemaakt en is die, oerlelijke landing op Hato echt wel vergeven hoor!

Mijn huis bestaat momenteel (er zijn alweer wat wisselingen geweest) uit 7 personen. 6 wonen er hier en 1 woont er in het appartement naast het huis. Gezellig huis met 4 jongens en 3 meiden. Het huis is prima maar die beestenboel hier, letterlijk, TE vies. Wat wij tot nu toe hier in en om het huis hebben? Kakkerlakken, ja nee maar echt HELE grote, salamanders die gewoon ff op het gasstel zitten te chillen, super veel muggen, vieze maden, huisdier HARRY, die elke avond ff komt kijken of er nog wat te halen valt en Ester en ik vrezen voor een rat in de keuken? HOE DAN? Nou, gewoon niet. De eerste 2 weken kon ik me er echt heel druk om maken en durfde dan ook geen 5 minuten in de keuken te staan. Koken durfden we dan gewoon niet waarop we gewoon elke avond uiteten zijn gegaan. Gelukkig, na 4 weken hebben we inmiddels onze angst voor al die vieze beesten redelijk overwonnen. Oke, we gillen dan wel als er ineens een kakkerlak voorbij loopt of we een rat horen knagen in de oven, maar kunnen dit dan uiten door een flinke schreeuw en dan weer vrolijk verder gaan. Kan ik dan nu al een beetje zeggen dat ik redelijk aan het acclimatiseren ben?

Over het uiteten gesproken.. dat is prima te doen! We gaan vaak bij het Wilheminaplein zitten om daar de daghap te bestellen. Daghap is wisselend met zelfs op de maandagavond zuurkool of een andere stamppot op het menu. Tevens is het een heel chill plekje aangezien er WIFI is want wat ben ik ZONDER wifi. Mijn dagen bestaan hier trouwens mede uit het zoeken naar een WIFI netwerk om zo doende op de hoogte te blijven van alles ins en outs in NL en mijn besties te spreken want die mis ik opzich nu al. Beetje ‘heimwee’ is er dan ook wel. Maar dat is ook een goed teken natuurlijk. Ik Skype daarom ook veel met mijn familie en vriendinnetjes. Ik heb voor aankomende week al veel Skype gesprekjes in mijn hoofd staan. Inderdaad in mijn hoofd ipv agenda want ik zal wel mee moeten in dat Curaçaose bestaan hier want agenda? Hopi, wat is dat?! zullen ze zeggen hier.

Ik maak iedereen misschien wel een beetje jaloers met mijn toeristen kiekjes van allerlei mooie stranden. Want die stranden, daar kwamen we in de afgelopen 4 weken zowat dagelijks! Of zowat? dagelijks! Wat heerlijk is dat. Die zon, die wind, met je voetjes in het strand, cocktailtje, muziekje.. dat is echt HET leven. Op dat moment voel ik me dan ook zielsgelukkig! En al helemaal als ik weet dat er feestjes op de planning staan want die zijn hier niet te missen. Dinsdag is de Elly's, woensdag Cabana, Zaterdag Zanzibar en Zondag Wet en Wild (beide feestjes aan het strand) Die laatste, wet en wild is toch wel het pareltje. Dat is echt de avond die je niet missen. Helaas is dit wel op de zondag... terwijl we op de maandag weer aan de bak moeten op stage. Ene keer houd je er rekening mee en de andere keer.. dan denk je gewoon YOLO en ga je met een (klein) katertje naar je stage. Maar echt, veel studenten gaan hier zelfs door tot een uurtje of 6 terwijl ze om 8uur weer ''fris en fruitig'' op hun werk of stage moeten verschijnen. Ja weetje, dat alcoholpromillage als je rijd is hier totaaaaaal geen reden om je te onthouden van paar drankjes. T kan hier gewoon.

Ik zit ff te denken of ik nog wat kan mededelen wat hier allemaal gebeurd. Misschien wel zooooveel meer, maar om dit allemaal te typen, in mijn warme slaapkamer waar ik momenteel al 10x ben gestoken in dit halfuur dat ik dit type, bedenk ik me dat het wel welletjes is. Volgende keer vertel ik over mijn stage, christoffelberg avontuur, feestjes en vast nog veeeeel meer wat ik ga beleven in mijn aankomende maand. Ik spreek met jullie af; elke maand 1 verslag.

Ik ga ff douchen, dan pannenkoeken eten bij de buurtjes samen met mijn 2 gezellige huisgenootjes (Ester en Melissa) en naderhand pakken we een biosje; natuurlijk 50 shades of grey. Oké, dit is trouwens al best een aardige planning. Wat ben ik dan ook eigenlijk een echte Hollandse chick hé?! ;)

AYO DUSHI'S!
Till next time!

Xxxxxx

  • 24 Februari 2015 - 23:23

    Paulien Bekhuis:

    Hallo Joëll.

    Leuk om van jou te horen. Ik ga je volgen.

    Tip; Zet de braadpan aan en de ratten/kakkerlakken helpen zichzelf. Eet smakelijk.

    Ja, ik ben op Sint Maarten geland helaas moest ik ook terug. Diepzee duiken op Bonnaire is een echte aanrader.
    Enjoy.

    Groeten Paulien.

  • 25 Februari 2015 - 09:10

    Carlijn:

    Tof blog!! Geniet ervan! Ik kijk uit naar de volgende! Xx

  • 25 Februari 2015 - 14:39

    Ingrid:

    Hey Joell, na alle zonnige kiekjes is het leuk om ook eens wat te lezen;)
    Echt met je te doen hoor:) :)
    Ben benieuwd naar je volgende verslag over je stage want daarvoor ben je er toch ook....
    Veel plezier!!

  • 25 Februari 2015 - 16:05

    José (mama):

    Há....die Joëll,

    Het is er eindelijk van gekomen, toch een blog

  • 25 Februari 2015 - 19:48

    Marja Bekhuis:

    hey Joell,

    reisverslag leest gemakkelijk. duidelijk is dat je het reuze naar je zin hebt, erg belangrijk dat je veel van de kultuur mee maakt en je goed aanpast aan je omgeving.
    je huisdieren zijn minder lees ik, dat kan ik mij voorstellen zijn ook niet mijn favoriete dieren.
    dat het zo lekker warm is daar word ik wel wat jaloers op.
    wacht vol spanning je volgende verslag af, geniet er maar lekker van.

    groetjes, marja

  • 25 Februari 2015 - 22:35

    Marije:

    Jaaaa super leuk om te lezen

  • 03 Maart 2015 - 15:57

    Marion:

    Hoi Joell,

    Nou dat je het daar naar de zin hebt is wel duidelijk via het verslag.
    Heerlijk genieten en af en toe nog stage, wat wil een mens nog meer.
    Wel knap dat je nu al gewent bent aan al het ongedierte. Je moest er thuis nog niet aan denken want
    dan kreeg je al de kriebels.
    Ja en idd maak je ons lekker met de mooie foto`s zon zee en strand, en dan te bedenken wat wij hier slecht weer hebben.
    geniet er maar van. Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    liefs, Fam Slaghekke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Ola Dushi

Hoi lieve (witte) mensen daaro,
Ok, de laatste weken heb ik continu tegen mezelf moeten zeggen; nu maak je een waar ben jij aan, maar helaas kon en wilde ik dit niet nastreven doordat ik zooooooooooveel andere dingen ben gaan doen. Nu, na 1 maand dat ik hier al zit, moet het echt van mezelf. Ik ben eerder vrij van stage.. dus dit is DE kans.
Afgelopen zondag 4 weken geleden stond ik op Schiphol met tranen toen ik werd uitgezwaaid door mijn lieve familie en vriendinnetjes doordat ik bedacht dat het nu echt voor het ''echie'' is, maar ondanks de tranen, er KEI veel zin aan had. Fijn idee dat je samen gaat en helemaal leuk met wie ik deze reis kan delen; Ester, klasgenoot en tevens vriendinnetje van mij.

Van de kou, die jullie op dit moment nog steeds ervaren, naar hemelse ZON. Halleluja! De reis verliep goed. We vlogen 12uur en hadden een tussenstop in Sint Maarten. Zijn jullie daar al eens geweest? Wow, wat een geweldige landing hebben we daar gemaakt vlak bij het strand. HEMELS! We bedachten ons; als dit Sint Maarten is? Wat brengt Curaçao ons dan?! Nou ik kan je zeggen dat het vliegveld van Curaçao; Hato, 10000 x minder mooi was dan Sint Maarten maar, nadat we werden opgehaald door onze buren en de weken voorbij vlogen heeft Curaçao dat nu al miljoenen keer goed gemaakt en is die, oerlelijke landing op Hato echt wel vergeven hoor!
Mijn huis bestaat momenteel (er zijn alweer wat wisselingen geweest) uit 7 personen. 6 wonen er hier en 1 woont er in het appartement naast het huis. Gezellig huis met 4 jongens en 3 meiden. Het huis is prima maar die beestenboel hier, letterlijk, TE vies. Wat wij tot nu toe hier in en om het huis hebben? Kakkerlakken, ja nee maar echt HELE grote, salamanders die gewoon ff op het gasstel zitten te chillen, super veel muggen, vieze maden en Ester en ik vrezen voor een rat in de keuken? HOE DAN? Nou, gewoon niet. De eerste 2 weken kon ik me er echt heel druk om maken en durfde dan ook geen 5 minuten in de keuken te staan. Koken durfden we dan gewoon niet waarop we gewoon elke avond uiteten zijn gegaan. Gelukkig, na 4 weken hebben we inmiddels onze angst voor al die vieze beesten redelijk overtroffen. Oke, we gillen dan wel als er ineens een kakkerlak voorbij loopt of we een rat horen knagen in de oven, maar kunnen dit dan uiten door een flinke schreeuw en dan weer vrolijk verder gaan. Kan ik dan nu al een beetje zeggen dat ik redelijk aan het acclimatiseren ben? Ja toch? Over het uiteten gesproken.. dat is prima te doen! We gaan vaak bij het Wilheminaplein zitten om daar de daghap te bestellen. Daghap is wisselend met zelfs op de maandagavond zuurkool of een andere stamppot op het menu. Tevens is het een heel chill plekje aangezien er WIFI is want wat ben ik ZONDER wifi. Mijn dagen bestaan hier trouwens mede uit het zoeken naar een WIFI netwerk om zo doende op de hoogte te blijven van alles ins en outs in NL en mijn besties te spreken want die mis ik opzich nu al. Beetje ‘heimwee’ is er dan ook wel. Maar dat is ook een goed teken natuurlijk. Ik Skype daarom ook veel met mijn familie en vriendinnetjes. Ik heb voor aankomende week al veel Skype gesprekjes in mijn hoofd staan. Inderdaad in mijn hoofd ipv agenda want ik zal wel mee moeten in dat Curaçaose bestaan hier want agenda? Hopi, wat is dat?! zullen ze zeggen hier.

Ik maak iedereen misschien wel een beetje jaloers met mijntoeristen kiekjes van allerlei mooie stranden. Want die stranden, daar kwamen we in de afgelopen 4 weken zowat dagelijks! Of zowat? dagelijks! Wat heerlijk is dat. Die zon, die wind, met je voetjes in het strand, cocktailtje, muziekje.. dat is echt HET leven. Op dat moment voel ik me dan ook zielsgelukkig! En al helemaal als ik weet dat er feestjes op de planning staan want die zijn hier niet te missen. Dinsdag is de Elly's, woensdag Cabana, Zaterdag Zanzibar en Zondag Wet en Wild (beide feestjes aan het strand) Die laatste, wet en wild is toch wel het pareltje. Dat is echt de avond die je niet missen. Helaas is dit wel op de zondag... terwijl we op de maandag weer aan de bak moeten op stage. Ene keer houd je er rekening mee en de andere keer.. dan denk je gewoon YOLO en ga je met een (klein) katertje naar je stage. Maar echt, veel studenten gaan hier zelfs door tot een uurtje of 6 terwijl ze om 8uur weer ''fris en fruitig'' op hun werk of stage moeten verschijnen. Ja weetje, dat alcoholpromillage als je rijd is hier totaaaaaal geen reden om je te onthouden van paar drankjes. T kan hier gewoon. Hoe raar?!
Ik zit ff te denken of ik nog wat kan mededelen wat hier allemaal gebeurd. Misschien wel zooooveel meer, maar om dit allemaal te typen, in mijn warme slaapkamer waar ik momenteel al 10x ben gestoken in dit halfuur dat ik dit type, bedenk ik me dat het wel welletjes is. Volgende keer vertel ik over mijn stage, christoffelberg avontuur, feestjes en vast nog veeeeel meer wat ik ga beleven in mijn aankomende maand. Ik spreek met jullie af; elke maand 1 verslag.

Ik ga nu ff douchen, dan pannenkoeken eten bij buurtjes samen met mijn 2 gezellige huisgenootjes (Ester en Melissa) en naderhand pakken we een biosje; natuurlijk 50 shades of grey. Oké, dit is trouwens al best een aardige planning. Wat ben ik dan eigenlijk een echte Hollandse chick hé?! ;)

AYO DUSHI'S!
Till next time!

Xxxxxx

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

Zon zee strand en party!
Joell

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 1279
Totaal aantal bezoekers 2279

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 08 Juli 2015

Ola Dushi

24 Februari 2015 - 24 Februari 2015

Zon, zee, strand en party

Landen bezocht: